Jak být více organizovaný?
To je otázka, kterou si pokládá většina z nás. Od jakživa jsem měla ráda, když jsem měla věci zorganizované a v pořádku. Milovala jsem zapisování a úkoly plnila svědomitě. Jak šel čas, tak se ale moje schopnosti s přibývajícími starostmi začala vytrácet. Začala jsem věci odkládat na další den a v mém životě byl občas trochu chaos. V dnešním článku vám představím pár mých tipů, které mi v organizaci hodně pomohli.
Jednu dobu mi to dokonce vyhovovalo, jelikož jsem měla pocit, že musím neustále něco dělat a byla jsem v jednom kole.
Po čase mi došlo, že to není ta správná cesta. To jsme ještě neměli vůbec žádný systém v eshopu a celý tento projekt byl spíše mým koníčkem, když jsem pracovala v Praze. Od té doby, co jsem se odstěhovala, jsem začala pracovat na systému a procesech, které budou užitečné nejen pro mě ale teď už i pro ostatní kolegy v budoucnu. #iwish
Vzhledem ke karanténě a nedostatku zakázek a naopak spoustu volného času, jsem se do toho pořádně opřela v roce 2020. Teď můžu s klidnou hlavou říct, že máme ve všem systém a už chybí jenom detaily k dokonalosti.
A i v osobním životě jsem udělala pokrok, který byl potřeba pro můj budoucí život. Ve svém skromném bytečku už mám zorganizovanou většinu věcí, pověšené všechny poličky, obrázky a zkrátka takové drobnosti, na kterých mi záleží, jelikož mi dělají lepší den.
To všechno dohromady mi dodalo neskutečný klid v duši a já se nyní s klidnou hlavou můžu zaměřit na věci, které jsem chtěla vždycky dělat naplno.
Tady je tedy pár mých tipů, které pomohli mně, i přesto, že jsem bývala dříve celkem velký chaotik.
10 tipů pro lepší organizaci
1. Začněte!
– Je to sice klišé, ale nejlepší způsob. Vyberte si oblast, kterou byste chtěli ve svém životě vylepšit a pusťte se do toho. Od toho se odpíchněte a můžete pokračovat na další oblasti v životě.
2. Vyberte si způsob plánování, který vám vyhovuje..
– U mě je to každý rok Náš kroužkový Neobyčejný diář a Berdey diary, který vydává jedna šikovná slečna, kterou jsem se rozhodla podpořit. V Neobyčejném diáři si rozplánuju celý měsíc a jelikož Berdey má rozložení s hodinama, sepíšu si tam vždy na další den, co budu v jaký čas dělat. Také mi trvalo, než jsem zjistila, že mi vyhovuje tento typ plánování, ale je to hlavně o zkoušení. Využít můžete naše třeba naše plánovače, různé úkolníčky, kombinaci diářů a mnoho dalšího. Najděte si to pravé pro vás.
3. Neodkládejte, co nemusíte
– Já vím, já vím. Občas se nám zkrátka nechce. A řekneme si uděláme to zítra. Jenže následující den, nám do plánů přijde něco nečekaného a my daný úkol odkládáme na pomyslnou hromádku “někdy jindy” a to nikdy není dobré. Pak se těch úkolů sejde více a my se hroutíme z té velké hromady, za kterou si můžeme vlastně sami.
4. Udělej pořádek ve financích
– Napiš si jednotlivé datumy, do kdy má být co zaplacené. K tomu můžeš využít náš organizátor plateb. Nově také můžeš koupit Finance – sada 12 ks listů, do kterých si zapíšeš výdaje a příjmy na daný měsíc. My do něj plánujeme třeba produkty, které máme v plánu vydat.
5. Drobnosti, které vám ušetří čas
– Věci odkládejte po použití vždy tam kam patří. Do emailové patičky si nastavte automatický podpis. Synchronizuj svůj počítač, tablet a mobil. Vytvoř si jídelníček na celý týden dopředu, ať nemusíš přemýšlet, co ti doma chybí na uvaření jídla.
6. Když se ti nechce …
– Zvedni se a udělej 10 dřepů nebo kliků. Mozek přepne na soustředění a nabudí pocit, že se něco děje a práce pak půjde snadněji. Tohle platí i o pauzách mezi prací.
7. Ty náročnější úkoly, dělej jako první
– Když zvládneme to těžší udělat dokud máme energii, je pak rozhodně snazší dělat drobnosti, které už nám nezaberou tolik času. Já třeba vím, že jsem produktivnější ráno a tak se snažím udělat méně oblíbené aktivity hned z rána. To co mě baví, už pak můžu dělat jako bonus.
8. Jeden úkol po druhém
– Nesnažme se dělat tolik věcí najednou. Tohle moc dobře znám z bývalé práce, kde po mně chtělo 10 lidí, 10 věcí najednou. Pak jsem měla rozdělaných spoustu úkolů, ani na jeden jsem se nesoustředila a výsledek byl akorát neskutečný stres, že jsem na něco zapomněla.
9. Dopřejte si volno
– Dlouho mi trvalo si nastavit den tak, abych ještě v 9 večer něco nedělala. Sice jsem udělala v jeden den více práce, ale někdy jsem se tak přetáhla, že jsem nebyla schopná pak 3 dny cokoliv dělat. Dopřejme si potřebný odpočinek… Dejme si vanu, přečtěme si knížku, udělejme si den pro sebe.
10. Vstávejte dříve
– Nemusí to být o několik hodin, ale dopřejte si třeba 15 minut navíc, kdy si ráno sednete a zpomalíte. Napíšete si věci, které musíte udělat, nebo pár věcí, za které jste vděční, přečtete si nějaký článek nebo něco co vás namotivuje do nového dne a práce vám pak půjde lépe od ruky. Když si uvědomíte, že není kam spěchat, den pak bude klidnější a vy budete vyrovnanější.
A to je pro dnešek vše. Doufám, že vám alespoň některé tipy pomohou a následující rok pro vás bude úspěšný a přesně takový, jaký si ho představujete.
Tipy od vás
• Pouštět si hudbu na pozadí při práci
• Kontrola splněných úkolů každý večer
• Nenakládat si toho více, než dokážeme zvládnout
• Dělat si To Do listy
• Nejčastěji k plánování používáte: diář, kalendář, měsíční plánovače, trello, korková nástěnka a google kalendář.
Mějte se a smějte se
Canli